"Blackhawk zyskał solidną reputację poprzez stosowanie opłacalnych rozwiązań w zakresie ulepszanych silników dla swoich klientów "– mówi Irene Makris, wiceprezydent ds. Sprzedaży i Marketingu w Pratt & Whitney. - "Ta umowa stanowi przypieczętowanie naszych wzajemnie korzystnych relacji i wzajemnej współpracy w zakresie jakości i innowacji. Dostarczyliśmy ponad 1500 silników PT6A dla Blackhawka w ciągu 20 lat. Jesteśmy dumni, że Blackhawk dokonał wyboru silnik PT6A."

Blackhawk posiada dodatkowe certyfikaty typu (STC) dla różnych samolotów napędzanych silnikami Pratt & Whitney. Umowa na dostawę silnika obejmuje szereg wariantów silników PT6A, które zasilają gamę samolotów Cheyenne, King Air, Conquest i Caravan.

"Zdajemy sobie sprawę że sukces naszych klientów oparty jest na naszej zdolności do wdrażania innowacji oraz sprawdzonych technologii we wszystko, co robimy. Silnik PT6A jest jednym z najbardziej wszechstronnym silnikiem w przemyśle. Dodatkowo nieustannie ulepszamy silniki w taki sposób, aby wszelkie modernizacje były możliwe także w silnikach starszej generacji już zamontowanych i działających w samolotach" – mówi Makris. „Chociaż nowe silniki posiadają taką samą technologię i profil wytrzymałościowy jak poprzednie modele, oferują więcej mocy i większą oszczędność paliwa."

Ponad 48,800 silników PT6A zostało wyprodukowanych a cała rodzina silników PT6A przepracowała ponad 400,000,000 godzin. Te silniki to sprawdzony wybór w wymagających zastosowaniach o dużej mocy w samolotach jedno – i dwuskrzydłowych do wszystkich rodzajów misji i zastosowań. 

Przypomnijmy, że części do PT6a produkuje także Pratt&Whitney Kalisz.